FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
złomek, na początek zawieszenie.
Autor Wiadomość
MarekWroc 

Dołączył: 29 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Maj 2019, 19:46   złomek, na początek zawieszenie.

Pacjent to XJ 93 3d. Przygarnięty niedawno i pierwszy Jeep. Jeszcze jeździ ale ledwo....
Zaczynam od zawieszenia. Na początek wyjaśnienie po co mi auto. Wyjazdy rodzinne lekki off road w odległości od 200 do 2000 km od domu.
Konkrety, w zawieszeniu jest zrobinoy tani lift, przynajmniej tak mi sie wydaje. Proszę nie karcić mnie za niewiedzę, jak wspomniałem wcześniej to mój pierwszy Jeep. Pojeździłem trochę już w koło komina i co mi nie pasuje....
1: trochę twardo, chciaľbym żeby bardziej bujało.
2: trochę większe opony na felgę 15, dobre at lub mt z cyklu dla mieszczucha.
3: koła nie wychodzą równo z przodu za obrys auta, stąd wniosek że podkładki pod sprężyny to nie oryginał i zawiche ściągnął panhard. Wystaje na lewo jakieś 2,5 max 3cm. Podkładki zmierzyłem mają 6cm. Pytanie o ile przedłużyć drążek.
4: amortyzatory mam nie do zbadania jakie, zastanawiam się czy może przy tak tanim lifcie poprzedni właściciel nie zostawił oryginału. Pytanie jaki skok amortyzatora powinienem mieć przy tym lifcie. Z tyłu auto ma 2 cm wyżej do osi niż z przodu, bez obciążenia oczywiście. Z przodu od osi do rantu poszerzenia jest58cm.
5: felgi nie mają zadnego oznaczenia dotyczącego et. Może jakies sugestie co to jest... jeśli uda mi się wstawić foto. Lekko nie ogarniam.
 
 
rzel 


Dołączył: 22 Mar 2013
Pochwał: 36
Posty: 742
Skąd: rzeszowskie
Wysłany: 12 Maj 2019, 22:27   Re: złomek, na początek zawieszenie.

MarekWroc napisał/a:

1: trochę twardo, chciaľbym żeby bardziej bujało.
3: Pytanie o ile przedłużyć drążek.


możesz wywalić obydwa stabilizatory, jak się obawiasz to zacznij od tylnego, pojeździj i potem przód i sam ocenisz czy pasuje ci taka jazda
jak wystaje ci koło 3 cm to zrób nowy, przesunięty otwór w dolnym mocowaniu drążka; sprawdź drugie koło czy jest teraz równo z rantem i jeśli tak jest to wystające trzeba cofnąć o 1,5 cm żeby było równo
_________________
XJ 4.0
http://jeepcherokee.pl.tl/
  
 
 
 
Bestia 


Dołączył: 14 Sie 2012
Pochwał: 11
Posty: 1055
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Maj 2019, 09:42   

Wyjścia masz 2. Albo kombinowanie, albo kupienie gotowców.

Jeżeli nie masz smykałki/nie jesteś mechanikiem to kup sobie po prosty sensowny zestaw typu RE jak do turystyki to styknie ci 3,5lift i koła 30-31 cali.

Jeżeli chcesz tym jeździć z rodziną, koniecznie zostaw przedni stabilizator. Są w opcji rozpinanej gdzie w terenie rozpinasz łączniki. Nie bądź głupi i nie ryzykuj życia jeżdząc po czarnym większymi prędkościami bez staba na przedzie. Tylny faktycznie można wywalić, tam są resory więc i tak niewiele to zmieni ;)

Jak będziesz potrzebował to we wrocku mamy kilku mechaników którym można takie rzeczy dać do roboty, mamy też kilku do których lepiej nie jechać bo to druciarstwo.

Jeżeli auto ma służyć do wycieczek/krótkich wypraw, to zrobienie go z głową zaczyna mieć spore znaczenie i wszelkiego druciarstwa należy się wystrzegać.
Na FB - Dolnośląskie Spotkanie 4x4, jak się poznamy to jeszcze Wrocław4x4 - mamy grupy do których zapraszam
_________________
Parcheł - Y61 98r. 2.8TD/3.0
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4
Rajdek SJ 91r. Seria

Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Toytoyka - LJ70 90r. 2LT2 - Była.
  
 
 
 
MarekWroc 

Dołączył: 29 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Maj 2019, 04:48   

Dzięki za podpowiedzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,017 sekundy. Zapytań do SQL: 8