FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
XJ 4.0 Renix Problem z obrotami
Autor Wiadomość
maestromichal 

Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 11
Skąd: Radom
Wysłany: 14 Styczeń 2023, 18:14   XJ 4.0 Renix Problem z obrotami

Cześć,

Nastał czas kiedy postanowiłem trochę odgruzować mojego XJ.
Mam problem z obrotami silnika, a mianowicie silnik na niskich obrotach pracuje poprawnie, natomiast nie wkręca się powyżej 3k. Do tych 3k dokręci się jak przepustnica jest delikatnie uchylona, każde mocniejsze uchylenie przepustnicy powoduje dławienie się i zduszanie silnika.

Dla testów po podaniu bezpośrednio do przepustnicy trochę samostartu podczas pracy, silnik wkręca się do końca. Dzieje się tak na Pb. Na LPG 1 generacja na parowniku Lovato działa poprawnie na niskich jak i wysokich obrotach.

Co zrobione:
- Nowa pompa paliwa, manometr pokazuje 2.7 bara podczas pracy
- Wyregulowany TPS zgodnie z ServiceManualem
- Korkowiec sprawny
- Nowa wiązka wtryskiwaczy, kiedyś gazownik strasznie się nad nią znęcał i popękały przewody masowe.
- Wymieniony ECU

Mam pewne podejrzenia że to wtryskiwacze nie wyrabiają? Podają za mało paliwa? Są to co prawda chińskie wtryski z 4 obrotami, ale wcześniej pracowały poprawnie.


Niebawem załączę jeszcze film z pracy silnika.

Macie jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę?
_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0 90r.
 
 
szachmat 


Dołączył: 26 Sty 2018
Pochwał: 5
Posty: 367
Skąd: Olszyna
Wysłany: 16 Styczeń 2023, 08:31   

Cześć.

Najpierw odepnij dwie klemy i złącz je ze sobą na kilka minut, zresetujesz korekty z kompa.
Wtedy wyłącz gaz i sprawdzaj dalej.

Ciśnienie paliwa na listwie powinno być ~2.14 bara z podpiętym podciśnieniem regulatora i ~2.69 bara bez podpiętego podciśnienia. (31psi/39psi) więc generalnie obejrzałbym całe podciśnienie. To dość ważne w renixie.

TPS wyregulowany na kwadratowej wtyczce? Może ma gdzieś przerwę i nie ogarnia otwarcia przepustnicy. Może być niesprawny. Mój chiński z tego co pamiętam teoretycznie działał i dało się go ustawić pomimo tego, że odpadł jeden kabel i tego nie widziałem :)
Może map sensor albo podciśnienie idące do niego.

Generalnie renix nie musi mieć podpiętych wszystkich czujników, żeby działać, więc możesz też na ślepo poodpinać wszystko i dołączać po kolei i sprawdzać kiedy się coś wykrzaczy.
Zapięte na pewno musi być rozdzielacz zapłonu, czujnik wału, map sensor, TPS.
Stukowy, sonda lambda, czujnik temperatury w dolocie i chyba czujnik temp cieczy mogą być odpięte. (ostatniego nie jestem pewien)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,056 sekundy. Zapytań do SQL: 11