
|
XJ 4.0 Renix Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
maestromichal
Dołączył: 19 Maj 2019 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14 Styczeń 2023, 18:14 XJ 4.0 Renix Problem z obrotami
|
|
|
Cześć,
Nastał czas kiedy postanowiłem trochę odgruzować mojego XJ.
Mam problem z obrotami silnika, a mianowicie silnik na niskich obrotach pracuje poprawnie, natomiast nie wkręca się powyżej 3k. Do tych 3k dokręci się jak przepustnica jest delikatnie uchylona, każde mocniejsze uchylenie przepustnicy powoduje dławienie się i zduszanie silnika.
Dla testów po podaniu bezpośrednio do przepustnicy trochę samostartu podczas pracy, silnik wkręca się do końca. Dzieje się tak na Pb. Na LPG 1 generacja na parowniku Lovato działa poprawnie na niskich jak i wysokich obrotach.
Co zrobione:
- Nowa pompa paliwa, manometr pokazuje 2.7 bara podczas pracy
- Wyregulowany TPS zgodnie z ServiceManualem
- Korkowiec sprawny
- Nowa wiązka wtryskiwaczy, kiedyś gazownik strasznie się nad nią znęcał i popękały przewody masowe.
- Wymieniony ECU
Mam pewne podejrzenia że to wtryskiwacze nie wyrabiają? Podają za mało paliwa? Są to co prawda chińskie wtryski z 4 obrotami, ale wcześniej pracowały poprawnie.
Niebawem załączę jeszcze film z pracy silnika.
Macie jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę? |
_________________ Jeep Cherokee XJ 4.0 90r.
 |
|
|
|
 |
szachmat

Dołączył: 26 Sty 2018 Pochwał: 5 Posty: 367 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 16 Styczeń 2023, 08:31
|
|
|
Cześć.
Najpierw odepnij dwie klemy i złącz je ze sobą na kilka minut, zresetujesz korekty z kompa.
Wtedy wyłącz gaz i sprawdzaj dalej.
Ciśnienie paliwa na listwie powinno być ~2.14 bara z podpiętym podciśnieniem regulatora i ~2.69 bara bez podpiętego podciśnienia. (31psi/39psi) więc generalnie obejrzałbym całe podciśnienie. To dość ważne w renixie.
TPS wyregulowany na kwadratowej wtyczce? Może ma gdzieś przerwę i nie ogarnia otwarcia przepustnicy. Może być niesprawny. Mój chiński z tego co pamiętam teoretycznie działał i dało się go ustawić pomimo tego, że odpadł jeden kabel i tego nie widziałem
Może map sensor albo podciśnienie idące do niego.
Generalnie renix nie musi mieć podpiętych wszystkich czujników, żeby działać, więc możesz też na ślepo poodpinać wszystko i dołączać po kolei i sprawdzać kiedy się coś wykrzaczy.
Zapięte na pewno musi być rozdzielacz zapłonu, czujnik wału, map sensor, TPS.
Stukowy, sonda lambda, czujnik temperatury w dolocie i chyba czujnik temp cieczy mogą być odpięte. (ostatniego nie jestem pewien) |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
 |
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,056 sekundy. Zapytań do SQL: 11
|