FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana fajki odmy renix 4.0
Autor Wiadomość
piwo8 

Dołączył: 08 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 144
Skąd: 3miasto/Gniewowo
Wysłany: 30 Marzec 2013, 16:44   Wymiana fajki odmy renix 4.0

Witajcie,
Jak wielu użytkowników xj i nas dotknął problem oleju wyciekającego spod fajki odmy, korka wlewu olejui uszcelki ccv w pokrywie zaworów. O ile nowy korek oraz uszczelkę ccv można kupić, to z fajką odmy, tą bliżej przodu auta jest już gorzej. Postanowiłem rozwiązać problem zgodnie z pomysłem kolegi Tedera.
Co jest potrzebne:
- kolanko hydrauliczne systemu Pex 20 mm/3/4cala (gwint ma 3/4', dzióbek na rurkę, gdzie podłączamy wąż odmy ma 13 mm)
- około 1 m węża paliwowego o średnicy wewnętrznej 12mm
Dodatkowo, by wyeliminować przedostawanie się oleju silnikowego do filtra powietrza zdecydowałem się na wężu odmy zamontować odolejacz, jaki używany jest w kompresorach. Można użyć droższych rozwiązań, jednak mnie cieszą niedrogie modyfikacje ;)
A zatem:
Kolanko pex:


W moim przypadku otwór po starej fajce odmy miał średnicę, która pozwoliła wkręcić kolanko - miękkie aluminium zostało przegwintowane. Na gwint dałem trochę silikonu, od góry zaś płaską nakrętkę i uszczelkę.
Jeśli się okaże, że w Waszej pokrywie zaworów otwór odmy jest szerszy od gwintu, będziecie musieli kolanko od dołu i od góry skręcić nakrętakmi.


i po zamontowaniu


Przy okazji wymieniłem cieknącą uszczelkę pokrywy zaworów
Stara wyglądała tak:


Pokrywa wróciła na swoje miejsce. Podłączyłem wąż odmy i uciąłem odpowiedniąd ługość, by sięgnął puszki filtra powietrza.




Następnie przeciąłem wąż i z pomocą cybantów zamontowałem odolejacz od kompresora.

A po co ta cała zabawa?
Ano by zamontować lepsiejszy filtr powietrza - panelowy dedykowany do xj-ta:

Żal by takie cudo zalewał olej cieknący z odmy!
Silnik chodzi ładnie, olej na razie nie sączy się z otworów w pokrywie.
_________________
pozdrawiam
piwo8
czerwonoskóry xj '88 4.0 lpg
 
 
Pudel 

Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Marzec 2013, 16:53   

po pokrywę dałeś nową uszczelkę czy na silikon
 
 
piwo8 

Dołączył: 08 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 144
Skąd: 3miasto/Gniewowo
Wysłany: 30 Marzec 2013, 18:11   

Nowa uszczelka posmarowana silikonem.
_________________
pozdrawiam
piwo8
czerwonoskóry xj '88 4.0 lpg
 
 
suchorz 


Dołączył: 01 Sie 2010
Pochwał: 102
Posty: 3705
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Marzec 2013, 09:54   

piwo8, dziwnie znajomy patent :mrgreen:

Dobra robota :brawo:
_________________
Wrangler JL Rubicon 2,0 Turbo
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 lift LA 4,5", MT 32"

Jeep - serwis i modyfikacje off road,Montaż i serwis instalacji LPG
Sklep: lifty, oleje, filtry, części, wyciągarki, snorkele, tłumiki, katalizatory, LED itp
www.suchorz4x4.com www.jeep-wrangler.pl
www.facebook.com/suchorz4x4

 
 
 
wojtaq 

Dołączył: 24 Paź 2012
Pochwał: 2
Posty: 404
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Marzec 2013, 10:37   

nurtuje mnie jedna sprawa , dlaczego nie zmieniłeś dwóch kolanek ? :-P
_________________
Cherokee XJ 4.0 HO
zj 5.2
xj 2.1 td na graty
 
 
 
piwo8 

Dołączył: 08 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 144
Skąd: 3miasto/Gniewowo
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 11:09   

wojtaq napisał/a:
nurtuje mnie jedna sprawa , dlaczego nie zmieniłeś dwóch kolanek ? :-P


Ponieważ wcześniej kupiłem nową uszczelkę CCV, która znajduje się bliżej przegrody.
_________________
pozdrawiam
piwo8
czerwonoskóry xj '88 4.0 lpg
 
 
piwo8 

Dołączył: 08 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 144
Skąd: 3miasto/Gniewowo
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 21:28   

Witajcie,
Wnoszę mały update do niniejszego wątku.
Zastosowany przeze mnie odolejacz od kompresora działa, owszem wyłapuje olej, jednak nie wystarczająco wydajnie. Niestety część oleju dostaje się do puszki filtra powietrza i brudzi go. Śliczny pipercross powędrował zatem z powrotem do pudełka, a do auta wrócił normalny papierzak.
Rozwiązaniem problemu może być więc patent Tedera z pisakowego III z profesjonalnym wyłapuwaczem oleju.
Chciałem się z wami podzielić jednak propozycją, jaką znalazłem na cherokeeforum.com. Jest tam taki renixowy guru - cruiser54, który opisuje wiele przydatnych rozwiązań. Otóz pozwolę sobie przytoczyć w calości jedo z nich. Jeśli w tłumaczeniu coś przeinaczę, to poprawcie.
A zatem:
"Modyfikacja pokrywy zaworów ala cruiser"
"Większość wczesnych a nawet późniejszych Renixów 4.0 moze być dotknięta olejem dostajacym się do filtru powietrza. Oto rozwiązanie z moich dawnych dni, gdy byłem managerem serwisu w salonie jeepa. Informację tą dostałem od kumpla z JeepTech. Nie wierzę, by kiedykolwiek ukazała się ona w biuletynie technicznym.
Zdejmij pokrywę zaworów i obróć ją. Następnie zdemontuj dwie sterczace do góry tuby, poprzez odkręcenie trzech śrunb na każdej. Odetnij i cal dlugości kazdej z nich. Teraz w odleglości okolo pół cala w górę od miejsca cięcia wywierć otwór średnicy 0,5 cala skierowany w stronę tylu pokrywy zaworów. Wyczyść wszystko, wyszlifuj nierówności, odtłuść i przykręć z powrotem. Nie przejmuj się uszczelkami, które byly miedzy rurkami i pokrywa. Jesli uległy zniszczeniu przykręć rurki bez nich".
koniec cytatu.

Według mnie jest to bardzo ciekawe rozwiązanie. Żałuję, ze nie znalazlem go wcześniej....
_________________
pozdrawiam
piwo8
czerwonoskóry xj '88 4.0 lpg
 
 
BOBI 

Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 63
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 4 Sierpień 2015, 08:01   

Przepraszam za odgrzanie tego kotleta ale czy może ktoś podać link do tego rozwiązania Tedera ? Właśnie mam zdjętą pokrywę i chciałbym to zastosować skoro zdaje egzamin ....
_________________
Jest: GC ZJ 5.2 V8 '96 polift
Był: Cherokee XJ 4.0 1991
 
 
BOBI 

Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 63
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 4 Sierpień 2015, 08:46   

Ok, sorry za zaśmiecanie, już znalazłem.
_________________
Jest: GC ZJ 5.2 V8 '96 polift
Był: Cherokee XJ 4.0 1991
 
 
Michal-Bogatyni 

Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 21:58   

Hmmm starałem się znaleźć na foto i jakoś nie mogę ogarnąć tego rozwiązania ma ktoś jakieś zdjęcia tej metody cruisera jak to ugryźć bo akurat dopadł mnie ten problem
 
 
Busaart 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 3
Skąd: Torun
Wysłany: 13 Wrzesień 2019, 20:28   

Witam,
Bede wymienial kolanko na pex,
Pytanie 16 czy 20 mm bo znalazlem rozne opisy.
Czy ciac te tuby?
Jest filmik na youtube

Czy do nowej uszczelki korkowej dac sylikon?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,023 sekundy. Zapytań do SQL: 11