
|
wyciągarkę escape / dragon ? |
Autor |
Wiadomość |
DuboŚ
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 90 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Luty 2019, 22:47
|
|
|
czyli wynika z Waszych uwag ze lepiej dopłacić do syntetyka i używać bezstresowo |
|
|
|
 |
szachmat

Dołączył: 26 Sty 2018 Pochwał: 4 Posty: 335 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 28 Luty 2019, 09:23
|
|
|
Bestia napisał/a: | szachmat napisał/a: |
No chyba trzeba będzie. Teraz rozglądam się za winchem, do XJ, i byłby budżet na wyciągarkę z syntetykiem ale właśnie boję się, że dołożę, a szybko zniszczę na jakiejś głupocie. Droga nauka by była |
Stal jest właśnie w tym momencie niebezpieczna kiedy zaczyna już pękać. Bądźcie czujni |
Spoko, może przesadzam, ale zawsze spieprzam od napiętej linki, żeby przynajmniej być za jakimś drzewem.
DuboŚ napisał/a: | czyli wynika z Waszych uwag ze lepiej dopłacić do syntetyka i używać bezstresowo |
Czy bezstresowo? Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, ale co z samą mechaniczną odpornością linki? Jak wyciągaliśmy pajero z takiego leja dużego, to linka szła siłą rzeczy po ziemi, po skarpie. Stalowa się wbije, a syntetyk chyba może przetrzeć. Później trzeba było gallopera wytargać w innym miejscu i przesunęło się w bok i linka szła kawałek po drzewie przez chwilę (nie mieliśmy ze sobą zblocza).
To było tylko na chwilę, ale to są chyba właśnie sytuacje, gdzie można przez nieumiejętne wyciąganie uszkodzić łatwo syntetyka. Nie wiem jak sprawuje się syntetyk w oplocie, czy jest odporny na takie rzeczy? |
|
|
|
 |
Bestia
Bestia

Dołączył: 14 Sie 2012 Pochwał: 11 Posty: 1124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Luty 2019, 10:53
|
|
|
szachmat napisał/a: | To było tylko na chwilę, ale to są chyba właśnie sytuacje, gdzie można przez nieumiejętne wyciąganie uszkodzić łatwo syntetyka. Nie wiem jak sprawuje się syntetyk w oplocie, czy jest odporny na takie rzeczy? |
Dokładnie to są te momenty.
Obie liny mają swoje zady i walety. Syntetyk w oplocie też w ten sposób się przedziera, choć znacznie dłużej. Natomiast urwanego synetetyk można szybko zapleść i ciągać się dalej... o ile nie jest w oplocie |
_________________ Parcheł - Y61 98r. - M57
Alien - Samurai - Zmota Extreme
Toytoyka - LJ70 90r. M52 B28 - Wyczyn
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4 - Był.
Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Rajdek - Samurai - Seria - Był. |
|
|
|
 |
Valkyr_87
Dołączył: 11 Cze 2018 Posty: 82 Skąd: Egiertowo
|
Wysłany: 2 Marzec 2019, 12:44
|
|
|
Ja u siebie zamontowałem dragona na stalowej linie. Ogólnie daje rade.. Ale nie ma co się oszukiwać wyciągarka to dopiero początek. Poza zderzakiem pozostaje jeszcze problem elektryki. Mój zwykły aku wytrzymał 3 uzycia... Na płaskim. Więc wymieniłem aku na żelowy ale jeszcze planuje wymienić alternator bo 90A to trochę za mało i na rajdzie trzeba troszkę cierpliwości by podladowal baterie. |
_________________ Jeep XJ - 91' |
|
|
|
 |
Bestia
Bestia

Dołączył: 14 Sie 2012 Pochwał: 11 Posty: 1124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 08:09
|
|
|
Zapodaj sobie 136A, z ZJ 5.2, wystarczy delikatnie przeszlifować mocowanie i wchodzi plug&pray, a w razie czego można kupić z mocowaniem |
_________________ Parcheł - Y61 98r. - M57
Alien - Samurai - Zmota Extreme
Toytoyka - LJ70 90r. M52 B28 - Wyczyn
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4 - Był.
Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Rajdek - Samurai - Seria - Był. |
|
|
|
 |
szachmat

Dołączył: 26 Sty 2018 Pochwał: 4 Posty: 335 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 10:11
|
|
|
Bestia napisał/a: | Zapodaj sobie 136A, z ZJ 5.2, wystarczy delikatnie przeszlifować mocowanie i wchodzi plug&pray, a w razie czego można kupić z mocowaniem |
Nie każdy alternator z ZJ 5.2 / opisywany jako ZJ 5.2 to 136A!
Sam się rozglądałem za takim i radzę sprawdzać numery, bo łatwo kupić 90A |
|
|
|
 |
Bestia
Bestia

Dołączył: 14 Sie 2012 Pochwał: 11 Posty: 1124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 11:49
|
|
|
ZJ 4.0 miał 96A (tak samo jak polift XJ). Natomiast V8 nie widziałem aby miały inaczej niż 136A, ale tak jak piszesz. Przezorny zawsze ubezpieczony
Ale Altek i tak nie jest wstanie udźwignąć wyciągarki, a jedynie szybciej naładować bateriie. To Akumulator i jego pojemność są kluczem do sprawnego i długiego działania windy.
Czego żywy przykład sam ostatnio odczułem, gdzie do XJ'ta z 90A podpiąłem moją 2 silnikową windę 2x7,2 konia i ten układ dał radę, może raz tylko byliśmy blisko zabicia baterii A mówimy o 2 silnikach w szybkiej windzie czyli maksymalny pobór prawie przez cały czas.
Większy altek fajna sprawa, ale nie należy zapominać o dobrej baterii.
 |
_________________ Parcheł - Y61 98r. - M57
Alien - Samurai - Zmota Extreme
Toytoyka - LJ70 90r. M52 B28 - Wyczyn
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4 - Był.
Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Rajdek - Samurai - Seria - Był. |
|
|
|
 |
szachmat

Dołączył: 26 Sty 2018 Pochwał: 4 Posty: 335 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 11:56
|
|
|
Bestia napisał/a: | Natomiast V8 nie widziałem aby miały inaczej niż 136A |
Były jeszcze 117A
Podobno 5.9 występował jeszcze z 150A.
Nawet tutaj na forum był taki temat o tym, chociaz pamiętam, że na zagramanicznym forum znalazłem inną informację.
A jak szukałem alternatora po allegro i wklepywałem numery z etykiety to żaden nie było 136A. |
|
|
|
 |
Bestia
Bestia

Dołączył: 14 Sie 2012 Pochwał: 11 Posty: 1124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 13:08
|
|
|
szachmat napisał/a: | Bestia napisał/a: | Natomiast V8 nie widziałem aby miały inaczej niż 136A |
Były jeszcze 117A
Podobno 5.9 występował jeszcze z 150A.
Nawet tutaj na forum był taki temat o tym, chociaz pamiętam, że na zagramanicznym forum znalazłem inną informację.
A jak szukałem alternatora po allegro i wklepywałem numery z etykiety to żaden nie było 136A. |
Może być |
_________________ Parcheł - Y61 98r. - M57
Alien - Samurai - Zmota Extreme
Toytoyka - LJ70 90r. M52 B28 - Wyczyn
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4 - Był.
Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Rajdek - Samurai - Seria - Był. |
|
|
|
 |
szachmat

Dołączył: 26 Sty 2018 Pochwał: 4 Posty: 335 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 4 Marzec 2019, 15:03
|
|
|
A z ciekawostek, to sporo taniej często stoją alternatory z dodge durango i z tego co mi wiadomo mocowanie jest to samo co w ZJ (te same silniki). Ale info niepotwierdzone bo nie miałem tego w rękach i nie porównywałem. No i tam wychodziły ponoć w niektórych wersjach 160A. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
 |
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 9
|