FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
WTF skrzypienie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
Munch 

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: lubuskie
Wysłany: 20 Marzec 2019, 18:55   WTF skrzypienie przy ruszaniu

Hej.

1997 polift, 242. Przy ruszaniu, a szczególnie po zmianie położenia z R na D słychać skrzypienie. W czasie jazdy nic nie hałasuje.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki.
_________________
Munch
 
 
Valkyr_87 

Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 50
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 21 Marzec 2019, 07:52   

Tylko przy samej zmianie? Czy skrzypienie ma inny dźwięk gdy bieg zmieniasz na wzniesieniu? Co oznacza szczególnie? Przy zmianie biegów ogólnie skrzypi?

Zacznij od poduszki skrzyni biegów - co prawda nie w jeepie, ale w poprzednim aucie miałem objaw: podczas zmiany biegu D-R i R-D słychać było jakby skrzypnięcie drzwiami. Winna była sparciała poduszka skrzyni. Jednak w przypadku jeepa może to być jeszcze sporo innych rzeczy.

Tak szczerze kiedy ostatnio smarowałeś wszystkie drążki, krzyżaki etc.?
_________________
Jeep XJ - 91'
 
 
Munch 

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: lubuskie
Wysłany: 21 Marzec 2019, 08:09   

Valkyr_87 napisał/a:
Tylko przy samej zmianie? Czy skrzypienie ma inny dźwięk gdy bieg zmieniasz na wzniesieniu? Co oznacza szczególnie? Przy zmianie biegów ogólnie skrzypi?

Zacznij od poduszki skrzyni biegów - co prawda nie w jeepie, ale w poprzednim aucie miałem objaw: podczas zmiany biegu D-R i R-D słychać było jakby skrzypnięcie drzwiami. Winna była sparciała poduszka skrzyni. Jednak w przypadku jeepa może to być jeszcze sporo innych rzeczy.

Tak szczerze kiedy ostatnio smarowałeś wszystkie drążki, krzyżaki etc.?


Hej.

Na postoju jak wachluję R D R D czasami stęknie czasami nie. Przy ruszaniu spod świateł czasami skrzypi czasami nie. Ale jak cofam i potem ruszam do przodu to już zawsze. Jeśli wszystko odbywa się na wzniesieniu to odgłosy są mocniejsze. Po rozpędzeniu auta biegi się zmieniają płynnie bez hałasu. Olej w reduktorze jest. Krzyżaki wymienione 2 lata temu.
Mam nadzieję że to nie reduktor bo wymieniałem pół roku temu i mnie trafi jak to znowu to :)
_________________
Munch
 
 
Gregor887 

Dołączył: 04 Lip 2014
Pochwał: 27
Posty: 954
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Marzec 2019, 08:52   

Dawno nie padało...
_________________
XJ 2,1 TD '93

Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 
 
Valkyr_87 

Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 50
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 22 Marzec 2019, 07:27   

Zakładam że nie smarowałeś krzyżaków przez te 2 lata :) Z opisu wynika, że do diagnozy masz kolejno krzyżaki na wałku, poduszkę skrzyni biegów, gumy resorów :) tylni most i zapięcie ataku, no i na końcu samą skrzynię biegów... najlepiej podjedź na stację diagnostyczną na kanał i niech druga osoba osłucha skąd ten dźwięk.

Jeżeli mam strzelać to obstawiałbym krzyżak lub poduszkę :) ale to takie "Lotto" wiesz taki mały cytat:

"Ponieważ część łożyska każdego przegubu skręca się nieznacznie przy każdym obrocie wału napędowego (ale zawsze w tym samym miejscu), smar może odparować lub zostać wyrzucony z miski łożyska. Łożysko staje się suche, dochodzi do kontaktu metal-metal, a łożyska przegubu krzyżowego będą piszczeć, gdy wał napędowy obraca się. Skrzypienie zwykle nie jest słyszalne, gdy pojazd porusza się szybciej niż 5-10 mil na godzinę z powodu innego hałasu pojazdu. "
_________________
Jeep XJ - 91'
 
 
Munch 

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: lubuskie
Wysłany: 25 Marzec 2019, 14:01   

Valkyr_87 napisał/a:
Zakładam że nie smarowałeś krzyżaków przez te 2 lata :) Z opisu wynika, że do diagnozy masz kolejno krzyżaki na wałku, poduszkę skrzyni biegów, gumy resorów :) tylni most i zapięcie ataku, no i na końcu samą skrzynię biegów... najlepiej podjedź na stację diagnostyczną na kanał i niech druga osoba osłucha skąd ten dźwięk.

Jeżeli mam strzelać to obstawiałbym krzyżak lub poduszkę :) ale to takie "Lotto" wiesz taki mały cytat:

"Ponieważ część łożyska każdego przegubu skręca się nieznacznie przy każdym obrocie wału napędowego (ale zawsze w tym samym miejscu), smar może odparować lub zostać wyrzucony z miski łożyska. Łożysko staje się suche, dochodzi do kontaktu metal-metal, a łożyska przegubu krzyżowego będą piszczeć, gdy wał napędowy obraca się. Skrzypienie zwykle nie jest słyszalne, gdy pojazd porusza się szybciej niż 5-10 mil na godzinę z powodu innego hałasu pojazdu. "


Dzięki za podpowiedzi.

Byłem u kolesia co się zna i podejrzewa most (być może cybanty) bo coś za bardzo się rusza, albo zatarty krzyżak.
_________________
Munch
 
 
Kolek CzW 

Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Czarna Woda
Wysłany: 8 Kwiecień 2019, 19:42   

U mnie uszczelki w drzwiach sobie skrzeczą nieraz coś jak by na podszybiu także to chyba normalne
 
 
Munch 

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: lubuskie
Wysłany: 25 Kwiecień 2019, 14:11   Temat rozwiązany

Zatarte krzyżaki.

Dzięki za pomoc.
_________________
Munch
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,019 sekundy. Zapytań do SQL: 8