FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
VM dudnienie w dolot Problem z zaworami 97-01
Autor Wiadomość
alex-wro 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: wroclaw
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 20:47   VM dudnienie w dolot Problem z zaworami 97-01

przyjechał do mnie znajomy z Radwanic który ma serwis 4x4 i stwierdził fachowym okiem ze krzyżak musiałem naruszyć przy zbijaniu piasty.w poniedziałek zmienie na nowy i zobaczymy. oprócz tego powiedział ze mi silnik klepie i ze chyba zawor nie domyka bo bulgocze w dolot...czyli bedziemy rozbierac VMa :mrgreen:
 
 
Sygma 


Dołączył: 01 Sie 2010
Pochwał: 67
Posty: 7496
Skąd: Chełm
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 20:52   

alex-wro napisał/a:
czyli bedziemy rozbierac VMa :mrgreen:

no to Dominik będzie miał pole do popisania się :ikon23:
_________________
był : XJ 4.0 '97 Limited - Dubai Style Edyszyn
 
 
 
Imaginer 


Dołączył: 28 Mar 2011
Pochwał: 6
Posty: 361
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 21:40   

alex-wro napisał/a:
czyli bedziemy rozbierac VMa :mrgreen:


Proszę o specjalny wątek z relacją :ok:
_________________
XJ 2.5TD VM 98

Drzewa.pro - alpinistyczna wycinka drzew
 
 
 
Dominik4x4 
VM Team


Dołączył: 26 Cze 2011
Pochwał: 52
Posty: 2519
Skąd: Bytom Świętochłowice
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 08:48   

u mnie też po chwili pracy na wolnych obrotach jak był rozgrzany Hydro popychacz jak by sie nie domykał klepał jak dostał Płukanke na 20min to mu przeszło ;-) no i olej 5w40 :ikon23: a ten mechanik to zna sie na veMie bo bulgocze w dolot to trochę dziwne określenie dawaj jakiegoś filmika to coś poradzimy :bry:
_________________

Only VM
XJ 2,5 'td VM 92 Limited :)
XJ 2,5td VM 97r Limited La Banan :)
WG 3,1'td VM 00 Laredo Zielony
K70 R1100R 95' szara eRka
309 GLD 1,9D 91'Red :)
A200 2,2 turbo '90' srebrna rakieta :)
OOOO A6 2,5tdi R5 Avant '95' Będzie dupowóz


XJ = Radość z Jazdy :)

REMONTY SILNIKÓW VM 509-808-089
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl


 
 
 
Imaginer 


Dołączył: 28 Mar 2011
Pochwał: 6
Posty: 361
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 10:20   

Właśnie, który to zawór nie domyka, że "bulgocze w dolot"? Poza tym zamykanie zaworu to chyba obsługuje sprężyna, a nie popychacz.

U mnie owszem, jak zimny to słychać hydraulikę, klekot jest głośniejszy i słychać takie "puf. puf, puf". Ale przysłuchiwałem się innym turbodieslom i mają to samo. Np w transicie 2.0TD tak samo "pufa", no moze ciut ciszej.

Chyba trzeba przenieść te ostatnie wpisy do oddzielnego wątku Panie Moderatorze? I dać tytuł np. "Znowu VM" ;) )



[Mod Edit] Już podzielone :oops: :-P
_________________
XJ 2.5TD VM 98

Drzewa.pro - alpinistyczna wycinka drzew
 
 
 
alex-wro 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: wroclaw
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 20:54   

ogólnie po zmianie oleju na nowy zaczął ładniej i ciszej chodzić ale zrobiłem parę KM i znowu klepie.klepanie jest raczej typowe dla hyropopychaczy tzn ten charakterystyczny dzwięk.ale jest jeszcze dudnienie.fachowo opisując "bum,bum,bum" słyszane bardziej z lewej strony silnika. czuć to jeszcze jak się chwyci rurę idącą z coolera do silnika.jutro jak się uda to wrzucę filmik.
 
 
Sygma 


Dołączył: 01 Sie 2010
Pochwał: 67
Posty: 7496
Skąd: Chełm
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 20:56   

odepnij rurę łączącą silnik z filtrem powietrza
i sprawdź za pomocą dłoni lub kartki papieru... czy powietrze nie wraca

będziesz wiedział czy to wina niedomykającego się zaworu
_________________
był : XJ 4.0 '97 Limited - Dubai Style Edyszyn
 
 
 
Dominik4x4 
VM Team


Dołączył: 26 Cze 2011
Pochwał: 52
Posty: 2519
Skąd: Bytom Świętochłowice
Wysłany: 13 Sierpień 2012, 07:19   

Ja już ci wyżej napisałem co masz zrobić :!: jak coś wiecej info w moim temacie

Walenie Hydro popychaczy najbardziej słychać Przy drzwiach kierowcy :idea: Coś za olej zalał ??? płukanka była ? :?: u mnie mimo że grały to żadnych problemów innych nie miałem laski mi nie wypadały itp :arrow: bo jak by układ zaworowy był by dzień przed śmiercią to by ci laski wypadały itp :-P :-P



I jeszcze jedno ważne pytanie Jakie ciśnienie oleju pokazuje wskaźnik na Zimnym silniku A jak Na fest Rozgrzanym :?: :->
_________________

Only VM
XJ 2,5 'td VM 92 Limited :)
XJ 2,5td VM 97r Limited La Banan :)
WG 3,1'td VM 00 Laredo Zielony
K70 R1100R 95' szara eRka
309 GLD 1,9D 91'Red :)
A200 2,2 turbo '90' srebrna rakieta :)
OOOO A6 2,5tdi R5 Avant '95' Będzie dupowóz


XJ = Radość z Jazdy :)

REMONTY SILNIKÓW VM 509-808-089
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl


 
 
 
alex-wro 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: wroclaw
Wysłany: 13 Sierpień 2012, 20:20   

olej zalalem texaco 10w-40. płukanki nie zrobiłem.cisnienie oleju na zimnym silniku to prawie 4.na rozgrzanym na wolnych obrotach lekko powyżej pierwszej kreski ,przy 2 tys obrotów dochodzi prawie do 4.dodam jeszcze ze podczas przyspieszania rzuca nim trochę do momentu aż przekroczy 2 tys obrotów.
link do filmiku z pracy silnika. posłuchajcie i oceńcie Panowie i Panie.
http://www.youtube.com/watch?v=rDriodDHf5k
 
 
Imaginer 


Dołączył: 28 Mar 2011
Pochwał: 6
Posty: 361
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13 Sierpień 2012, 22:34   

Dudni podobnie jak u mnie. Gdy wyleciała mi laska, to dudnienie było baaardzo głośne jakby coś się urwało, a jak złapałem za tą rurę to palce bolały. Ciśnienie też mam podobne.

Jeszcze spróbuj z płukanką i olejem 5W40. Ja przed zimą taki zaleję i zobaczymy. Chociaż prawdę mówiąc, nie wiem czym ten olej się różni od 10W40 oprócz tego, że zachowuje płynność w niższych temperaturach?

Co by nie mówić, to dudnienie świadczy o zużytym układzie zaworowym, co po dużym przebiegu w tym silniku jest normalne. Po wymianie popychaczy, lasek i dźwigienek powinno być ok. Najlepiej wymienić też podstawki dźwigienek.
_________________
XJ 2.5TD VM 98

Drzewa.pro - alpinistyczna wycinka drzew
 
 
 
Dominik4x4 
VM Team


Dołączył: 26 Cze 2011
Pochwał: 52
Posty: 2519
Skąd: Bytom Świętochłowice
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 08:33   

tak chodzi VM z wpadniętą laską popychacza

Wystarczy że żaden Hydro popychacz sie zawiesił a na to wygląda i też bedzie dudnić możliwe że ma przytkaną magistrale olejową i już hydro popychacze sie nie napełniają i dudnia
_________________

Only VM
XJ 2,5 'td VM 92 Limited :)
XJ 2,5td VM 97r Limited La Banan :)
WG 3,1'td VM 00 Laredo Zielony
K70 R1100R 95' szara eRka
309 GLD 1,9D 91'Red :)
A200 2,2 turbo '90' srebrna rakieta :)
OOOO A6 2,5tdi R5 Avant '95' Będzie dupowóz


XJ = Radość z Jazdy :)

REMONTY SILNIKÓW VM 509-808-089
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl


  
 
 
 
Imaginer 


Dołączył: 28 Mar 2011
Pochwał: 6
Posty: 361
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 09:31   

Dominik4x4 napisał/a:
możliwe że ma przytkaną magistrale olejową i już hydro popychacze sie nie napełniają i dudnia


To by tłumaczyło dlaczego czasem dudni bardziej, a czasem mniej. Zależy od dnia ;)
_________________
XJ 2.5TD VM 98

Drzewa.pro - alpinistyczna wycinka drzew
 
 
 
alex-wro 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: wroclaw
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 11:01   

Dominiku ja na razie nic nie robię tylko opisuje co i jak chodzi i co powiedział mi gość od silników.zrobię tak jak mówisz.tylko jakiej plukanki użyc i jaki później olej zalać.zastanawiam się czy nie zrobić próby cisnieniowej i zobaczyć i upewnić się czy któryś nie puszcza.a co z tym nierówny wkrecaniem się na obroty?
 
 
Dominik4x4 
VM Team


Dołączył: 26 Cze 2011
Pochwał: 52
Posty: 2519
Skąd: Bytom Świętochłowice
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 21:37   

jak któryś zawór nie otwiera sie w tym momencie co ma to już bedzie przerywał itp

chodz jak diesel długo Stał to trzeba mu sie dać troche rozruszać znam to z Adamowego VMa gdzie auto stało w duźej wilgoci i też przerywał kopcił szarpał jak dostał trochę po obrotach to mu przeszło :-P


A co do oleju to tu jest temat http://www.xj-jeep.pl/wym...td-vt370,15.htm ;-)
_________________

Only VM
XJ 2,5 'td VM 92 Limited :)
XJ 2,5td VM 97r Limited La Banan :)
WG 3,1'td VM 00 Laredo Zielony
K70 R1100R 95' szara eRka
309 GLD 1,9D 91'Red :)
A200 2,2 turbo '90' srebrna rakieta :)
OOOO A6 2,5tdi R5 Avant '95' Będzie dupowóz


XJ = Radość z Jazdy :)

REMONTY SILNIKÓW VM 509-808-089
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl


 
 
 
alex-wro 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: wroclaw
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 19:38   

Płukanka zrobiona.nowy olej Valwoline max live 10W40 i jak dudniło tak dudni natomiast klepanie hydro troszeczkę ucichło.przy wymianie oleju zrzuciłem miskę olejową w celu lepszego jej oczyszczenia i na dnie znalazłem niestety taki mały wygięty drucik.gdzieś wyczytałem ze jest to jakies zabezpieczenie ,zawleczka.jak będę miał jutro czas to zrzucę chociaż gore silnika i popatrze co tam się wyrabia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 10