FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
Stacyjka - brak prądu?
Autor Wiadomość
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 24 Kwiecień 2021, 22:29   Stacyjka - brak prądu?

Witam Kolegów!

Szukam dobrego elektryka z Warszawy lub okolic, który zna elektrykę XJ-ta 4.0 z 90'.

Problem - w trakcie naprawy (reduktor, swap zbiornika paliwa (plastik) z pompą, a po zdjęciu deski rozdzielczej (nie wiem, czy ma to znaczenie?) silnik odpalał, ale po kilku minutach jazdy testowej silnik zaczął przerywać (myślałem, że benzyna się skończyła?) i zgasł. Okazało się, że prąd nie dochodzi do stacyjki?
Z akumulatora do pierwszej tej małej podłużnej skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami, która jest przy kielichu z prawej strony błotnika, prąd jest.., a później jedna wielka niewiadoma?

Ktoś miał powyższy problem, czy jak wyżej zna elektryka, który w całości "ogarnie" i doprowadzi całokształt do ładu i składu?
 
 
Tetragamatron 
Dawid


Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 231
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 13:34   

awaryjne działają ?

poniżej rozpiska najpierw przekaźnika pompy


* opis u dołu. Hot all times ( zasilanie cały czas bez względu na położenie kluczyka etc )
** zasilanie tylko gdy pracuje silnik.

sprawdził bym czy masz zasilanie na tej pierwszej * bo drugiej wiadomo nie sprawdzisz teraz.
szukam prostego schematu zasilania do stacyjki

sprawdź bezpieczniki w nogach kierowcy, czy stara pompa została w zbiorniku było cos przerabianie w instalacji przy tych pracach ?
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 22:57   

Tetragamatron napisał/a:
awaryjne działają ?


tak, działają, a poza nimi już nic.

Wypiąłem 3 kostki ze stacyjki, które są mocowane na kolumnie kierownicy i nie ma w nich prądu, a pompa jest od polifta, którą razem z nowym podłączeniem kolega-mechanik montował. Jest możliwość, że jakieś przewody przy pompie z mostkował?
 
 
Tetragamatron 
Dawid


Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 231
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26 Kwiecień 2021, 15:42   

tak, mógł zrobić zwarcie na tym bezpieczniku 30A albo 15A albo sama pompa mogła po chwili zrobić zwarcie. zacznij od sprawdzenia bezpieczników pod maską i nogami kierowcy. najlepiej wyciągaj po kolei i oglądać pod światło, daj znać



choć tutaj na szybko nie widzę żadnego "ważnego" w twoim temacie choć moze 3 i 9 ale lepiej sprawdź wszystkie
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 26 Kwiecień 2021, 22:36   

Mam prąd we włączniku świateł, oraz w kostce stacyjki (po lewej stronie kolumny kier.) do włączania świateł drogowych (długie).
Nie mam prądu w dwóch kostkach stacyjki po prawej stronie kolumny kierownicy, gdzie jak zakładam jest zapłon + rozrusznik ?
Gdzie mogłem zgubić prąd ?!
Nie ma prądu w kostkach, które wpinam w stacyjkę, a więc gdzieś fizycznie jest zerwany przewód zasilający stacyjkę, czy stacyjka jak jest "spalona" to nie przewodzi prądu i w/w kostkach nie będzie prądu? Czy o co chodzi?
DLACZEGO NIE MA PRĄDU W TYCH KOSTKACH ???

1.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 280,14 KB

 
 
Tetragamatron 
Dawid


Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 231
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27 Kwiecień 2021, 19:06   

U siebie mam zupełnie inną kostkę, ( ale mam wersję 2.5TD ) kostka jest szeroka i znajduje sie centralnie pod kolumną.

zerwany przewód wykluczam. sam ściągałem u siebie kilkanaście razy panel przedni. nie ma możliwości żeby zerwać kable. sprawdź / obejrzyj kable na przegubie kolumny tam gdzie sie zginają w czasie regulacji położenia kierownicy.
sprawdź bezpiecznik 30A ten który ci podałem w odpowiedziach wyżej. to główna linia zasilania.

nie wiem z którego roku masz xj ( być może pisałeś nie pamiętam ) jesli po lift to bezpieczniki są w nogach pasażera z prawej strony .



nr 11
Benzyna 1997-1998: Przekaźnik automatycznego wyłączania, Przekaźnik wentylatora chłodnicy, Przekaźnik pompy paliwa, Przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji, Lampa zapasowa (przełącznik lampy rezerwowej (M / T), Czujnik zasięgu skrzyni biegów (A / T)), Moduł sterujący skrzyni biegów, elektrozawór EVAP / oczyszczania w cyklu roboczym, pompa do wykrywania nieszczelności układu EVAP, moduł świateł do jazdy dziennej, elektromagnes przemiennika momentu obrotowego, przełącznik położenia postojowego / neutralnego;

Benzyna 1999-2001): Moduł sterujący układu napędowego, Moduł sterujący skrzyni biegów, Przekaźnik automatycznego wyłączania, Przekaźnik pompy paliwa;

Diesel 1997-1998: Moduł sterowania zespołem napędowym, przełącznik lampy rezerwowej, przekaźnik podgrzewacza paliwa, kontroler MSA;

Diesel 1999-2001: Moduł sterujący silnika, przekaźnik podgrzewacza paliwa

sprawdź go. to 20A bezpiecznik ( żółty )

nr 19
Przekaźnik rozrusznika, przełącznik blokady sprzęgła (M / T)


komora silnika









nr2 (40A)
Wyłącznik zapłonu (przekaźnik zapalniczki, bezpiecznik (przedział pasażerski): „8”, „9”, „10”, „11”, „17”, „18”, „27”, „28”, „30”))

nr3 (40A)
Wyłącznik zapłonu (bezpiecznik (przedział pasażerski): „12”, „19”, „22”, „24”, „25”, „26”))

nr 10 (20A lub 30A )
1997-1998: Przekaźnik rozrusznika, przekaźnik odmgławiacza tylnej szyby, bezpiecznik (przedział pasażerski): "13" (30 A);

nr22 (15A)
Przekaźnik pompy paliwa, moduł sterujący zespołu napędowego

nr 27 10A moduł IMO

przekaźniki

R5 pompa paliwa

R6 rozrusznik

R8 tez pompa paliwa

R10 automatyczne wyłączanie

sprawdź te punkty jeśli masz tą wersję xjta zacznij od bezpieczników. czasem nawet śniedzieją styki i mogą robić takie psikusy


"Nie ma prądu w kostkach, które wpinam w stacyjkę, a więc gdzieś fizycznie jest zerwany przewód zasilający stacyjkę, czy stacyjka jak jest "spalona" to nie przewodzi prądu i w/w kostkach nie będzie prądu? Czy o co chodzi?
DLACZEGO NIE MA PRĄDU W TYCH KOSTKACH ???"

- zerwanie na 95% wykluczam , chyba ze gdzieś pod budą na przewodach do pompy paliwa tam gdzie było coś ruszane.

- stacyjka może fizycznie nie być podłączona do instalacji jednak prąd musi być w kostce która do niej dochodzi.

stacyjka fizycznie nie przenosi całego prądu tylko steruje przekaźnikami głównym od zasilania silnika i odbiorników i drugim od samego rozrusznika. starczy spalony bezpiecznik główny żeby nie było tego sterowania
daj znać jak znajdziesz cokolwiek
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 27 Kwiecień 2021, 21:54   

Tetragamatron napisał/a:


nie wiem z którego roku masz xj ( być może pisałeś nie pamiętam ) jesli po lift to bezpieczniki są w nogach pasażera z prawej strony .

Obrazek



mój jest 4.0 z 90r Renix, ale drugiego takiego ma znajomy z 91r i ma inną elektrykę, tzn. u mnie jest skrzynka bezpieczników jak na zdjęciu "fuse box", a u kolegi brak skrzynki, a jedynie 4 przekaźniki poniżej, które i u mnie są.
Przekaźniki w/w skrzynce wydają dźwięk, przy podłączeniu akumulatora (wł i wył hebel), poza tym prąd do nich dochodzi, a z drugiej strony wychodzi (są podłączone bezpośrednio + z aku).

Zastanawia mnie jedno ustrojstwo, ponieważ nie wiem co to jest i jaką ma funkcję? Mianowiecie z akumulatora bezpośrednio wychodzą 3 przewody, tj. 1 do w/w skrzynki, 2 bezpośrednio do rozrusznika i 3 włąsnie do tego ustrojstwa ("puszka"), w którym jest chyba pięć przewodów + na jedną śrrubę skręcone, a poniżej wychodzi 5 pinów do które łącznie z przewodami + wchodzą dalej w wiązkę instalacji...

1.1.1.jpg
Co to jest, jaką pełni funkcję ???
Plik ściągnięto 2 raz(y) 302,17 KB

1.1.3.jpg
Co to jest, jaką pełni funkcję ???
Plik ściągnięto 2 raz(y) 179,97 KB

1.1.2.jpg
Co to jest, jaką pełni funkcję ???
Plik ściągnięto 1 raz(y) 286,07 KB

 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 28 Kwiecień 2021, 13:53   

OK, znalazłem to jest Przekaźnik rozrusznika (Starter Relay), ale czy jak się spalił to również odcina prąd do stacyjki (nie mam zapłonu)???
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 28 Kwiecień 2021, 20:49   

Tetragamatron napisał/a:
obejrzyj kable na przegubie kolumny tam gdzie sie zginają w czasie regulacji położenia kierownicy.

to nie to, ponieważ nie ma prądu w kostkach które wpina się w stacyjkę.

Tetragamatron napisał/a:
sprawdź bezpiecznik 30A ten który ci podałem w odpowiedziach wyżej. to główna linia zasilania.


sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, które mam w skrzynce na lewo od pedałów, oraz te w komorze silnika + przekaźniki, wszystko jest OK. Poza tym nie wiem gdzie ewentualnie ten bezpiecznik 30A jest, ponieważ w skrzynce mam 2 takie, ale jeden jest od elektrycznych szyb, a drugi od elektrycznej regulacji foteli, a w skrzynce w komorze silnika to duże bezpieczniki, ale max 20A
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 29 Kwiecień 2021, 20:19   

AUTO NAPRAWIONE !!! :D

Tetragamatron napisał/a:
zerwany przewód wykluczam.
,a jednak, przewód ;)

Dzięki za chęci, ponieważ byłeś jedynym, który w jakikolwiek chciał pomóc.
 
 
Tetragamatron 
Dawid


Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 231
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Kwiecień 2021, 21:46   

Zerwany przewód wykluczałem we wnętrzu jak pisałeś ze od ściągania tego panelu :)
wiec to przekaźnik czy jakiś przewód poszedł ?
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Woolf 

Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 30 Kwiecień 2021, 21:46   

Tetragamatron napisał/a:

wiec to przekaźnik czy jakiś przewód poszedł ?

Ten przekaźnik rozrusznika, o którym pisałem..
Do głównej śruby przekaźnika jest przykręcone kilka kompletów (2 przewody zespolone) przewodów, w których jedna para odpowiada za zasilanie stacyjki. W tej parze pierwsze 7cmm przewodu jest w "luźnej" izolacji tak, że przewód elektryczny jest nie zaciśnięty izolacją, a później "przegubem" gumowym (dł 2-3cm) połączony z tradycyjnym przewodem, który ma twardą i sztywnie przylegającą izolację i w tej "luźnej" izolacji, przewód po prostu skruszył się (przerwał). Organoleptyczne wszystko było OK, ale po ściskaniu przewodu w pewnym momencie udało się wyczuć brak twardego kabla, a po rozcięciu izolacji okazało się, że przewód jest przerwany właśnie na odcinku tej "luźnej" izolacji.
Nieprawdopodobne..!!! Fuck!

Po prostu starość - tzw. "zmęczenie materiału".

P.S. Po tych kilku dniach studiowania netu, moja wiedza, nt. schematu elektrycznego XJ urosła Baaaardzo.. ;)
 
 
Tetragamatron 
Dawid


Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 231
Skąd: Gniezno
Wysłany: 5 Maj 2021, 20:47   

tak to jest z naszymi kioskami. jeep bawi i uczy :D
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,072 sekundy. Zapytań do SQL: 12