Przeróbka prawego drążka kierowniczego. |
Autor |
Wiadomość |
Curtis88

Dołączył: 24 Mar 2015 Pochwał: 7 Posty: 604 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Styczeń 2016, 21:40 Przeróbka prawego drążka kierowniczego.
|
|
|
To co dziś odkryłem przerosło moje oczekiwania- końcówka prawego drążka kierowniczego jest niewymienna A ja ten sworzeń nawalałem z młotka, bo potrzebowałem odpiąć zwrotnicę. Niestety, zdałem sobie z tego sprawę jak śruba sworznia wyglądała jak rozkwaszona kapusta.
Pytanie: czy ten cholernie idiotyczny drążek jest to rura czy pręt?
Czy można uciąć ten zespolony sworzeń, nagwintować i zastosować normalną, wymienną końcówkę drążka kierowniczego? Czy to delikatne wygięcie przed sworzniem jest do czegoś bardzo potrzebne i niezbędne?
Tutaj widać przy końcówce jak jest wygięta:
Myślałem, żeby urżnąć tę końcówkę, i nagwintować zaznaczony odcinek:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gregor887
Dołączył: 04 Lip 2014 Pochwał: 27 Posty: 1216 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Styczeń 2016, 22:33
|
|
|
Curtis88 napisał/a: | czy ten cholernie idiotyczny drążek jest to rura czy pręt? |
Pręt i to nie byle jakiej twardości.
Curtis88 napisał/a: | Czy można uciąć ten zespolony sworzeń, nagwintować i zastosować normalną, wymienną końcówkę drążka kierowniczego? |
A kto bogatemu zabroni jeść kartofle?
Ja tak zrobiłem
Curtis88 napisał/a: | Czy to delikatne wygięcie przed sworzniem jest do czegoś bardzo potrzebne |
Jest potrzebne. |
_________________ XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 |
|
|
|
 |
Curtis88

Dołączył: 24 Mar 2015 Pochwał: 7 Posty: 604 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Styczeń 2016, 23:35
|
|
|
O żesz... No to jak to zrobić? Jak odetnę końcówkę zaraz za sworzniem, no to mi pręta na gwint nie starczy? I on w ogóle jest tam spłaszczony, więc kolejny problem...
Masz może jakieś zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fazziu
Dołączył: 27 Sie 2015 Pochwał: 1 Posty: 52 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 28 Styczeń 2016, 05:50
|
|
|
mnie też czeka wymiana i myślałem nad taką opcja, fajnie jak by było jakieś foto |
_________________ Jeep Cherokee 4.0 H.O. 93" |
|
|
|
 |
Gregor887
Dołączył: 04 Lip 2014 Pochwał: 27 Posty: 1216 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Styczeń 2016, 09:48
|
|
|
Tak wyszło
 |
_________________ XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 |
|
|
|
 |
Curtis88

Dołączył: 24 Mar 2015 Pochwał: 7 Posty: 604 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Styczeń 2016, 10:15
|
|
|
Czyli zastosowałeś końcówkę już wygiętą za gwintem, pod odpowiednim kątem, zgadza się? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bestia
Bestia

Dołączył: 14 Sie 2012 Pochwał: 11 Posty: 1125 Skąd: Ślęża
|
Wysłany: 28 Styczeń 2016, 10:57
|
|
|
Zamów sobie zestaw u Darka, dostaniesz mega gruby drążek ze zmiennymi końcówkami. Działa to pięknie i będziesz miał spokój. Ja taki mam i szczerze polecam
http://xj-jeep.com/194/dr...z-duzym-liftem/ |
_________________ Parcheł - Y61 98r. - M57
Alien - Samurai - Zmota Extreme
Toytoyka - LJ70 90r. M52 B28 - Wyczyn
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4 - Był.
Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Rajdek - Samurai - Seria - Był. |
|
|
|
 |
Curtis88

Dołączył: 24 Mar 2015 Pochwał: 7 Posty: 604 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Styczeń 2016, 11:37
|
|
|
Widzisz, trzy drążki plus końcówki i wychodzi 1400zł.
Za dużo...
Ponieważ jak tylko dojadę swoje mosty, hamulce itd chcę zainstalować mosty z wj z quadra drive. Więc głupio iść w koszty na starych mostach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
aaRybs0n87
Dołączył: 13 Lis 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:13
|
|
|
Witam kolege a mozesz mi podpowiedziec jaki jest gwint na koncowce drazka ??? |
_________________ xj life |
|
|
|
 |
Gregor887
Dołączył: 04 Lip 2014 Pochwał: 27 Posty: 1216 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:21
|
|
|
I liczysz na to, że po tylu latach moja pamięć jeszcze działa?
Dziękuję za komplement |
_________________ XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 |
|
|
|
 |
Gregor887
Dołączył: 04 Lip 2014 Pochwał: 27 Posty: 1216 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:25
|
|
|
Znalazłem prawie nieużywaną narzynkę M22x1,5. Być może to do końcówki w XJ. Nie mam teraz możliwości zmierzenia z natury. |
_________________ XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 |
|
|
|
 |
aaRybs0n87
Dołączył: 13 Lis 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:26
|
|
|
Gregor887 napisał/a: | I liczysz na to, że po tylu latach moja pamięć jeszcze działa?
Dziękuję za komplement |
Mialem cicha nadzieje ze pamietasz
To bedzie pewnie gwint amerykanski tylko zatsanawiam sie nad skokiem poniewaz niemam grzebienia ani projektora zeby sprawdzic 😜 |
_________________ xj life |
|
|
|
 |
aaRybs0n87
Dołączył: 13 Lis 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:37
|
|
|
Gregor887 napisał/a: | Znalazłem prawie nieużywaną narzynkę M22x1,5. Być może to do końcówki w XJ. Nie mam teraz możliwości zmierzenia z natury. |
M22x1.5 to napewno gwint ktory wystepuje na panhardzie bo jestem po zrobieniu uchwutu do budy |
_________________ xj life |
|
|
|
 |
Gregor887
Dołączył: 04 Lip 2014 Pochwał: 27 Posty: 1216 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Marzec 2023, 12:54
|
|
|
Nie wszystko w Jeepie jest na amerykańską modłę. Tym bardziej w moim. |
_________________ XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 |
|
|
|
 |
|