FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
Miernik poziomu paliwa
Autor Wiadomość
staneks 


Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 80
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 22:27   Miernik poziomu paliwa

Cześć
Mam taką przypadłość. Po przekręceniu stacyjki na zapłon wskaźnik paliwa idzie na full i tam już zostaje, nawet po wyłączeniu zapłonu. Jak ręcznie przesunę wskazówkę na pozycję rezerwy to po włączeniu zapłonu znowu przesuwa się na full i tam już zostaje nawet po wyłączeniu zapłonu. Może ktoś się z tym spotkał?. Ja obstawiam miernik poziomu paliwa w baku. Czy może ktoś wie jaka powinna być oporność w pozycji na dole (pusty bak) a jaka w pozycji na górze (pełny bak), bo nie mogę znaleźć tych danych.
_________________
1996r 4.0 33/10r16 obecnie silnik 4.0 1994
kanał yotube: ZIELONKA 4x4
 
 
Tetragamatron 
Dawid

Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 7
Posty: 359
Skąd: Gniezno
Wysłany: 24 Lipiec 2022, 18:31   

latach 1991 rezystancja nadajnika wynosiła 105 ± 5 omów

Od 1994 XJ TSM:
Pusty 105 omów
1/2 pełny 33 omów
Pełny 5 omów

Od 1981 Spirit TSM:
Pusty 248 omów
1/4 pełny 151 omów
1/2 pełny 105 omów
3/4 pełny 65 omów
Pełne 31 omów

( 240/33 omów )
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
staneks 


Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 80
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 24 Lipiec 2022, 18:54   

Dzięki
Jutro będę sprawdzał. Ciekawe co wyjdzie.
_________________
1996r 4.0 33/10r16 obecnie silnik 4.0 1994
kanał yotube: ZIELONKA 4x4
 
 
staneks 


Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 80
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 25 Lipiec 2022, 17:52   

Wygląda na to że wskaźnik jest ok. Zegar wskakuje cały czas na full. Różnica jest taka że gdy odciąłem kabel idący do zegara to wskazówka przesuwa się 3 razy wolniej. Nie mam pomysłu co to może być. Obstawiam zegar tylko nie wiem jak go sprawdzić.
_________________
1996r 4.0 33/10r16 obecnie silnik 4.0 1994
kanał yotube: ZIELONKA 4x4
 
 
Tetragamatron 
Dawid

Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 7
Posty: 359
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25 Lipiec 2022, 20:13   

zasilanie 12V przez opornik 105 omów powinien wskazywać połowę. choć podejrzewam zawieszony pływak albo urwany kabel przy zbiorniku. najszybciej wyciągnij pompę znajdź przewody od potencjometru i sprawdź multimetrem oporność jak ruszasz pływakiem
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
staneks 


Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 80
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 25 Lipiec 2022, 21:46   

Dobra sukces:)))
Zdemontowałem zegary odpiąłem kostkę przy baku i podłączyłem bezpośrednio do zbiornika. Działa!!!
Teraz czeka mnie dochodzenie co i gdzie się w wiązce zadziało
_________________
1996r 4.0 33/10r16 obecnie silnik 4.0 1994
kanał yotube: ZIELONKA 4x4
 
 
Tetragamatron 
Dawid

Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 7
Posty: 359
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25 Lipiec 2022, 22:13   

: ) multimetr ustaw na sprawdzenie ciągłości ( symbol diody albo głośniczka ) i sprawdź przewody kolorami miedzy zbiornikiem a licznikiem i bd wiedział który poszedł sie jeb.ć :)
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,062 sekundy. Zapytań do SQL: 10