FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do 4.0
Autor Wiadomość
Gregor887 

Dołączył: 04 Lip 2014
Pochwał: 27
Posty: 1191
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 09:36   

szachmat napisał/a:
Oleje to temat rzeka


Poszedłbym dalej - oleje to śliski temat. Można się przejechać.
_________________
XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 
 
pekoz1985 

Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 09:59   

szachmat napisał/a:
Trzeba pamiętać, że nie każda informacja tutaj to pewnik.
Właśnie. Ja przekonałem się o tym boleśnie i nie zamierzam drugi raz sprawdzać.
_________________
JEEP Cherokee XJ Limited 4.0L polift
 
 
szachmat 


Dołączył: 26 Sty 2018
Pochwał: 4
Posty: 341
Skąd: Olszyna
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 12:05   

pekoz1985 napisał/a:
szachmat napisał/a:
Trzeba pamiętać, że nie każda informacja tutaj to pewnik.
Właśnie. Ja przekonałem się o tym boleśnie i nie zamierzam drugi raz sprawdzać.


Uważam, że to co się u Ciebie stało to raczej nie wina przejścia z 10w40 na 5w50. No bo nie rozumiem jak to mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni w tak krótkim czasie, skąd się tego nagaru tyle zebrało? W jaki sposób to wpłynęło na zniszczenie gładzi czy tam zniszczenie owalu cylindra(bo nie wiem czemu miały być do rozwiercenia?).

Jak poczytasz fora zza oceanu, tam dopiero miksy robią olejowe do tego silnika :D
 
 
rzel 


Dołączył: 22 Mar 2013
Pochwał: 43
Posty: 850
Skąd: rzeszowskie
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 16:25   

może majster tylko karteczki/pieczątki wymieniał, a olej sprzedawał dalej :D
_________________
XJ 4.0
http://jeepcherokee.pl.tl/
 
 
 
pekoz1985 

Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 18:31   

szachmat napisał/a:
pekoz1985 napisał/a:
szachmat napisał/a:
Trzeba pamiętać, że nie każda informacja tutaj to pewnik.
Właśnie. Ja przekonałem się o tym boleśnie i nie zamierzam drugi raz sprawdzać.


Uważam, że to co się u Ciebie stało to raczej nie wina przejścia z 10w40 na 5w50. No bo nie rozumiem jak to mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni w tak krótkim czasie, skąd się tego nagaru tyle zebrało? :D

45.000 km to mało?
Co według ciebie było przyczyną?
_________________
JEEP Cherokee XJ Limited 4.0L polift
 
 
pekoz1985 

Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 18:35   

rzel napisał/a:
może majster tylko karteczki/pieczątki wymieniał, a olej sprzedawał dalej

Płyny i oleje, filtry wymienialem sam tak jak to robię teraz.
_________________
JEEP Cherokee XJ Limited 4.0L polift
 
 
end 

Dołączył: 24 Lip 2021
Pochwał: 1
Posty: 22
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 22:53   

szachmat napisał/a:
No bo nie rozumiem jak to mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni w tak krótkim czasie, skąd się tego nagaru tyle zebrało? W jaki sposób to wpłynęło na zniszczenie gładzi


To może Ci łopatologicznie wytłumaczę.

Temperatura z tłoka odprowadzana jest w większości jest przez pierścienie na ścianki cylindra i dalej do układu chłodzenia.
Pasowanie tłok pierścienie cylinder zostało zaprojektowane na pewną grubość filmu olejowego.
Olej nie jest dobrym przewodnikiem ciepła.
Zwiększając lepkość zmieniamy grubość w/w filmu olejowego. Zmniejszamy też przepływ oleju.
Dochodzi do gorszego odprowadzania ciepła. Węzeł tarcia się grzeje.
Olej ulega szybszej degradacji, zagęszcza się.
Pierścienie nie zgarniają oleju w odpowiednim stopniu wiec następuje jego przedostawanie do komory cylindra i spalanie.
Powstają i odkładają się nagary.
Następuje sprzężenie i proces się sam napędza.
Jak dobrze się pierścienie zapieką, w szczególności olejowy, to nie mamy smarowania, a wtedy nie trzeba dużo - wystarczą minuty i nasz cylinder jest pięknie wyskrobany.

szachmat napisał/a:
bo nie wiem czemu miały być do rozwiercenia?

Proste. Pewnie nie trzymały dopuszczalnej odchyłki.

rzel napisał/a:
może majster tylko karteczki/pieczątki wymieniał, a olej sprzedawał dalej

Nie stresujcie Chłopaka.
Brakuje jeszcze tekstu, że: :idea: Nowy olej umył silnik i wszyły na jaw jego wady :idea: . Ktoś tu kiedyś coś takiego napisał :mrgreen:

Swoją drogą przypadek ciekawy.
_________________
XJ Limited R6 4.0L (242) AMC '98
 
 
szachmat 


Dołączył: 26 Sty 2018
Pochwał: 4
Posty: 341
Skąd: Olszyna
Wysłany: 6 Lipiec 2022, 08:58   

end napisał/a:

szachmat napisał/a:
No bo nie rozumiem jak to mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni w tak krótkim czasie, skąd się tego nagaru tyle zebrało? W jaki sposób to wpłynęło na zniszczenie gładzi


To może Ci łopatologicznie wytłumaczę.
...


Ok, i to nastąpiło po zmianie z 5w30 na 5w50 z wymianami co 8 tysięcy i płukanką po każdej wymianie? Ludzie robią różnie wymiany, nie zawsze trzymają się specyfikacji. Wiele jeepów jeździ na różnych olejach, jak wspomniałem wcześniej w stanach gdzie ten silnik jest o wiele popularniejszy jeżdżą na wielu wariacjach olejowych, mieszają nawet dwa różne. (na 5w50 też jeżdżą)
Rozumiem co napisałeś, ale nie wierzę, że zmiana oleju z 5w30 na 5w50 zniszczyła tamten silnik.



end napisał/a:

szachmat napisał/a:
bo nie wiem czemu miały być do rozwiercenia?

Proste. Pewnie nie trzymały dopuszczalnej odchyłki.

;) Przeczytaj całe zdanie, które napisałem, nie wycinek z nawiasu ;)
 
 
pekoz1985 

Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 6 Lipiec 2022, 09:34   

Płukankę dawałem do 5W30 i 10W40. Jak przeszedłem na 5W50 przestałem stosować przy wymianie. Jest napisane kiedy dawałem. Może to była przyczyna też jakaś ?
Dodam jeszcze, że auto ciąga przyczepę.
_________________
JEEP Cherokee XJ Limited 4.0L polift
 
 
dabljubi 

Dołączył: 19 Sty 2011
Pochwał: 5
Posty: 172
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 6 Lipiec 2022, 16:41   

Cześć
Czytam cały temat i tak...Od 2008 roku kiedy kupiłem JeePa leję tylko 10w40. LPG założone od razu po kupnie. Silnik w 2008 roku miał 172 tys. km (jeżeli tyle miał). Teraz ma 305 tyś.km. Oleju nie bierze, wszystko gra, nie jeżdżę w terenie, codziennie używany. Wymiany od początku równo co 10 tyś. km czyli średnio raz na rok, kiedyś Elf, potem Mobil.
Pzdr
_________________
poliftowy XJ 97' Limited 4.0
2" w porywach do 3"
 
 
end 

Dołączył: 24 Lip 2021
Pochwał: 1
Posty: 22
Wysłany: 6 Lipiec 2022, 17:46   

pekoz1985 napisał/a:
Wymieniłem olej przy przebiegu 175.000 km. Po piątej wymianie oleju 5W50 zaczęło mi się wydawać ze silnik bierze olej, ale nie przywiązałem do tego większej uwagi. Po 6 wymiennie oleju 5W50 silnik już zużywał olej w ilości około 2 L na 8000 km przebiegu, na liczniku około 220.000 km, 2018 rok.


pekoz1985 napisał/a:
Płukankę dawałem do 5W30 i 10W40. Jak przeszedłem na 5W50 przestałem stosować przy wymianie.


Przejechał 45 tyś. w dwa lata (tak sądzę po całej wypowiedzi bo 6 wymian oleju 5w-50 zrobił).


dabljubi napisał/a:
Od 2008 roku kiedy kupiłem JeePa leję tylko 10w40. LPG założone od razu po kupnie. Silnik w 2008 roku miał 172 tys. km (jeżeli tyle miał). Teraz ma 305 tyś.km.


133 tyś. przebiegu na silniku ale w 14 lat.


szachmat napisał/a:
Uważam, że to co się u Ciebie stało to raczej nie wina przejścia z 10w40 na 5w50. No bo nie rozumiem jak to mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni w tak krótkim czasie, skąd się tego nagaru tyle zebrało?


Raczej to kwestia przebiegu niż czasu, patrząc na te dwa auta.
_________________
XJ Limited R6 4.0L (242) AMC '98
 
 
pekoz1985 

Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 6 Lipiec 2022, 18:00   

end napisał/a:
Przejechał 45 tyś. w dwa lata (tak sądzę po całej wypowiedzi bo 6 wymian oleju 5w-50 zrobił).

Tak zgadza się 2 lata.
_________________
JEEP Cherokee XJ Limited 4.0L polift
 
 
dabljubi 

Dołączył: 19 Sty 2011
Pochwał: 5
Posty: 172
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 7 Lipiec 2022, 08:16   

end napisał/a:


dabljubi napisał/a:
Od 2008 roku kiedy kupiłem JeePa leję tylko 10w40. LPG założone od razu po kupnie. Silnik w 2008 roku miał 172 tys. km (jeżeli tyle miał). Teraz ma 305 tyś.km.


133 tyś. przebiegu na silniku ale w 14 lat.


A gdyby to było w 5 lat to jakie ma to znaczenie. Olej i tak zmieniany co 10 tys. i LPG założone.
Pzdr
_________________
poliftowy XJ 97' Limited 4.0
2" w porywach do 3"
 
 
end 

Dołączył: 24 Lip 2021
Pochwał: 1
Posty: 22
Wysłany: 7 Lipiec 2022, 09:42   

szachmat się dziwił że w tak krótkim czasie (2 lata) zapiekły się pierścienie. Ja chciałem tylko uwidocznić ze przez te dwa lata pekoz1985 przejechał aż 45 tyś. km, a Twój ( dabljubi ) przebieg był jakby punktem odniesienia bo to taka standardowa wartość.
Nie czas użytkowania jest ważny, a przebieg w danym czasie. Co z tego ze mam samochód 20 lat i przejechałem nim 20 tyś. km. Silnik ma żadne zużycie. Przy przebiegach pekoz1985 w 20 lat silnik miałby nalatane 450 tyś. km. Różnica chyba znaczna.

Idąc dalej u Ciebie przejechane na LPG na 10w-40 133 tyś. km, u niego na 5w-30 100 tyś. km na LPG i nic się nie dzieje. Przebieg 100 tyś to sporo i może ujawnić jakieś bolączki ze stosowania alternatywnego paliwa. Jak widać lepkość oleju zalecana przez producenta w połączeniu z LPG w tym kilometrażu nie ma negatywnego wpływu na silnik.
_________________
XJ Limited R6 4.0L (242) AMC '98
 
 
Gregor887 

Dołączył: 04 Lip 2014
Pochwał: 27
Posty: 1191
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lipiec 2022, 09:49   

Mój kolega w Masterze wymienia olej co tydzień...
_________________
XJ 2,1 TD '93
Dystanse amortyzatorów, kratki bezpieczeństwa, bagażniki, zabudowy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,086 sekundy. Zapytań do SQL: 8