FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie na benzynie, a na gazie działa jak zły
Autor Wiadomość
panther_epa 

Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Pabianice
Wysłany: 25 Październik 2018, 20:00   

Nie czujesz czasem od razu po zapaleniu zapachu benzyny?
 
 
mozerl 

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26 Październik 2018, 13:16   

Nie rozumiem jaki wpływ ma reduktor gazu na pracę silnika zasilanego benzyną.
Tak jak w temacie. Silnik bez problemu pracuje na gazie, natomiast problem występuje jedynie na benzynie.
Zapach benzyny był wyczuwalny przed wymianą pompy. Po wymianie problem zniknął.
_________________
XJ 4.0 Automat Kat r. 95 + LPG
 
 
panther_epa 

Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Październik 2018, 18:08   

mozerl, sprawdz ten reduktor. Gazownicy mi od razu powiedzieli ze to reduktor. Tez nie mialem problemu z praca na gazie, ale za 3 razem jak byl zimny odpalal. Poprostu reduktor przepuszczal i zalewalo swiece. Przez co pokazuje Ci zbyt bogata mieszanke paliwa, poniewaz dostaje gaz i paliwo jednoczesnie.
 
 
Sygma 


Dołączył: 01 Sie 2010
Pochwał: 67
Posty: 7439
Skąd: Chełm
Wysłany: 27 Październik 2018, 08:18   

panther_epa, ale kolega ma problem z praca na PB a nie na LPG
_________________
był : XJ 4.0 '97 Limited - Dubai Style Edyszyn
był : Ford Ranger Wildtrak T6 3.2 automat ORANGE Edyszyn
 
 
 
panther_epa 

Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Pabianice
Wysłany: 27 Październik 2018, 11:58   

Nie doczytałem dokładnie.
 
 
szachmat 

Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 98
Skąd: Olszyna
Wysłany: 18 Listopad 2018, 13:22   

mozerl napisał/a:
ie rozumiem jaki wpływ ma reduktor gazu na pracę silnika zasilanego benzyną.


To się dowiedz jak jest zbudowany to zrozumiesz :P

Jedź do gazownika na sprawdzenie gazu, bo przekodowuje Ci mape benzynową, dlatego jeżdżąc na gazie po pewnym czasie zaczynasz mieć problemy na benzynie.

A jak chcesz coś sprawdzić sam, to wyłącz całkowicie instalację gazową, rozłącz akumulator, zepnij klemy czy jak to się tam robi w cherokee, tak żeby skasowac wszystkie adaptacje i spróbuj wtedy. Jeżeli zacznie chodzić to jest jak mówię. Ewentualnie zrób kilkadziesiąt KM na benzynie, nie odpalaj gazu wcale i jeżeli nie będzie problemów to też się potwierdzi, że nieustawiony gaz rozjeżdża Ci mapy benzynowe.


A żeby sprawdzić czy uszkodzony jest reduktor, to na reduktorze masz mały wężyk zapięty, przewaznie 4-6mm średnicy i on idzie do kolektora dolotowego, na kolektorze dysza powinna być gdzieś w okolicach przepustnicy (jeżeli jest dobrze założony gaz) i wtedy odepnij ten wężyk przy reduktorze, zaślep go taśma, czy małą śrubką w wężyk. Ale gdyby był uszkodzony i walił gaz w podciśnienie to po dłuższym postoju nie odpalił byś auta bo by Ci nawaliło gazu w dolot i go zalewało.
 
 
mozerl 

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20 Listopad 2018, 13:46   

Czyli mam rozumieć że przez instalację LPG auto może mieć problem z jazdą na PB.
Ciekawe, ale oczywiście sprawdzę. Bo kolejny punkt nad którym się zastanawiałem to była wymiana listwy wtryskowej.
Dzięki za podpowiedź - postaram się na bieżąco informować co i jak.
_________________
XJ 4.0 Automat Kat r. 95 + LPG
 
 
szachmat 

Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 98
Skąd: Olszyna
Wysłany: 20 Listopad 2018, 14:18   

Tak, a jak masz na renixie to nawet możesz spalić wtryski benzynowe jak spartolisz gaz :P
 
 
Bestia 


Dołączył: 14 Sie 2012
Pochwał: 11
Posty: 1041
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2018, 14:47   

Też miałem kiedyś jaja podobne i pomogło to o czym pisze @szachmat :)
_________________
Parcheł - Y61 98r. 2.8TD/3.0
Król Złom - YJ 88r. 4.0 + AW4
Rajdek SJ 91r. Seria

Zyziu - XJ 98r. 4.0 lift 6,5RC - Był.
Toytoyka - LJ70 90r. 2LT2 - Była.
 
 
 
mozerl 

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Grudzień 2018, 00:40   

Ok. Sprawa wygląda następująco.
Auto zaprowadzone do gazownika, gdzie uslyszalem - instalacja pierwszej generacji, najlepiej to wymienić na sekwencje - koszt ok. 2800 pln.

Nastepnie zatankowałem sobie benzynke i gaz do pełna (bo kto biednemu zabroni), i zacząłem jeździć na benzynie. Czasami zapinałem D czasami 3 ale jeździłem na krótkich odcinkach około 10km.

Problem który się pokazał to kosmiczne spalanie, bo na kotle benzyny zrobiłem niespełna 200km, czyli około 35l/100km. Nie cisnąłem go ani nie zjezdzałem w teren, a zapięte były tylko tylne łapy.

Dodam że temperatura kiedy jeździłem była bliska zeru jak i bywały temperatury ponizej. W tym okresie ani razu nie zgasł. Problemu z gaśnięciem powrócił na rozgrzanym silniku ale w dniu kiedy temperatura zewnętrzna była wyraźnie dodatnia.

Ktoś ma jakiś pomysł, bo moje odwieczne marzenie staje się moim największym koszmarem i z każdym dniem mam ochotę oddać XJ w inne ręce.
_________________
XJ 4.0 Automat Kat r. 95 + LPG
 
 
Sygma 


Dołączył: 01 Sie 2010
Pochwał: 67
Posty: 7439
Skąd: Chełm
Wysłany: 29 Grudzień 2018, 10:03   

sondy masz ogarnięte ?
do tego czujnik temperatury
_________________
był : XJ 4.0 '97 Limited - Dubai Style Edyszyn
był : Ford Ranger Wildtrak T6 3.2 automat ORANGE Edyszyn
 
 
 
wojtaq 

Dołączył: 24 Paź 2012
Pochwał: 2
Posty: 388
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Grudzień 2018, 07:13   

A czujnik wału?
_________________
Cherokee XJ 4.0 HO
zj 5.2
xj 2.1 td na graty
 
 
 
mozerl 

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2 Styczeń 2019, 15:43   

wojtaq, Czujnik wału wyskoczył by w kluczykowaniu (bynajmniej takiego błędu nie pokazuje),

Sygma, sondy - a to w 95r mamy jeszcze jakąś sonde poza ta za kolektorem? A jesli chodzi o czujnik temperatury to o którym konkretnie mówisz?
_________________
XJ 4.0 Automat Kat r. 95 + LPG
 
 
McOwer 

Dołączył: 03 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: znad Noteci
Wysłany: 5 Marzec 2019, 10:08   

Podbiję temat, bo mój polift zwariował. Im cieplej na zewnątrz, tym gorzej odpala, jak już odpali, to nie chce wchodzić na obroty na benzynie. Na gazie wszystko śmiga jak należy.
Do objawów dodać należy "pływające" odczyty - np. ciśnienie systemowe paliwa zmienia się bez widocznej przyczyny w zakresie 1,5-2,5bara, odczyty z sondy wędrują sobie od góry do dołu i z powrotem.... Może ktoś coś wymyśli sensownego?
_________________
Był: KJ 2,8 2007r.
Jest: XJ 4,0 2000r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,022 sekundy. Zapytań do SQL: 8