FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj  | Album
Poprzedni temat «» Następny temat
XJ 97-01 W jaki sposób wymieniamy nagrzewnice.
Autor Wiadomość
mcdziubek 


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Listopad 2010, 20:09   XJ 97-01 W jaki sposób wymieniamy nagrzewnice.

:bry:


Za parę dni biorę się za wymianę nagrzewnicy.



Poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia - w momencie zalania układu płynem po paru dniach zaczęły parować szyby - tłusta substancja zaczęła osiadać na szybach, nawet przeciąganie irchą nic już nie daje - trzeba stosować wodę z octem lub denaturat.

Korzystałem z dobrodziejstw uszczelniacza do chłodnic - efekt był krótkotrwały.
Mam już dość wiec postanowiłem wymienić nagrzewnice.

Rozmontowanie deski rozdzielczej uwiecznię iPhonem i zmontuje filmik.

Krok po kroku co i jak żeby niczego nie połamać.


Pytanie wstępne:

- w jaki sposób zdjąć gałkę od wyłącznika świateł mijania? Próbowałem prawie wszystkiego i ta gałka nie chce zejść.
_________________
Jeep WG Lift Clayton 5"
Jeep XJ Lift 0" - Rusza Budowa
A potem Jeep M35A2
 
 
xj-piotrkow 


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 17
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 22:49   

Szkoda, że nie opublikowałeś tych zdjęć. Czy ktoś inny z forum może opisać, jak dobrać się do nagrzewnicy ? Model z '88r. Z tego co widać, nagrzewnica jest w przegrodzie i od strony silnika wychodzi rurka. Ma ktoś z was zdjęcia demontażu ? Potrzebuję to przeczyścić, gdyż nic mi nie grzeje wnętrza, a teraz te temperatury -15oC...
_________________
XJ'89, L6 4.0, 5-manual, blos gaz, 2" lift - maszynka do zabawy
 
 
mcdziubek 


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 00:26   

Nie opublikowalem bo nadal czekam na nagrzewnice.

Jutro odbieram paczkę w której jest nagrzewnica.
_________________
Jeep WG Lift Clayton 5"
Jeep XJ Lift 0" - Rusza Budowa
A potem Jeep M35A2
 
 
mcdziubek 


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Styczeń 2011, 21:53   

Sorki ale nie warto sie brać za to samemu

Nie dość że po długiej walce nie dostałem sie do nagrzewnicy to na dodatek rozłączyłem immo i XJ ma wyłączoną pompę paliwa oraz brak ładowania.


Jeżeli czujecie sie na siłach to mam nadzieje ze te 4 filmiki wam pomogą.








_________________
Jeep WG Lift Clayton 5"
Jeep XJ Lift 0" - Rusza Budowa
A potem Jeep M35A2
 
 
hecht 


Dołączył: 27 Lis 2010
Pochwał: 2
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Styczeń 2011, 22:42   

mcdziubek napisał/a:
Sorki ale nie warto sie brać za to samemu

Nie dość że po długiej walce nie dostałem sie do nagrzewnicy to na dodatek rozłączyłem immo i XJ ma wyłączoną pompę paliwa oraz brak ładowania.


Jeżeli czujecie sie na siłach to mam nadzieje ze te 4 filmiki wam pomogą.









powiem tak nawet serwis we wrocławiu nie chciał się podjąć ale znajomemu mechanikowi zajęło to 4 godziny
ale musisz kupić takie cudo do rozłaczenia klimy
http://www.jeepair.com/ai...t-tool-1332.php
,i wypruć auto do gołej blachy od środka ,odpiąć osuszacz klimy ,oraz nagrzewnice w komorze silnika .a co do środka ro srubokręt krzyżak i prawie wszystko odkręcisz tylko uważaj na pneumatykę nawiewów bo jak pokićkasz to klops :brawo:
_________________
xj 2,5td VM lift 2" 235/75/15 GG AT2 5lat eksploatacji
 
 
hecht 


Dołączył: 27 Lis 2010
Pochwał: 2
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Styczeń 2011, 22:50   Re: [4.0 1998] W jaki sposób wymieniamy nagrzewnice.

mcdziubek napisał/a:
:bry:


Za parę dni biorę się za wymianę nagrzewnicy.

Obrazek

Poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia - w momencie zalania układu płynem po paru dniach zaczęły parować szyby - tłusta substancja zaczęła osiadać na szybach, nawet przeciąganie irchą nic już nie daje - trzeba stosować wodę z octem lub denaturat.

Korzystałem z dobrodziejstw uszczelniacza do chłodnic - efekt był krótkotrwały.
Mam już dość wiec postanowiłem wymienić nagrzewnice.





Z tego co widze na filmach to nawet do połowy nie doszedłeć musisz zdjąć obudowę kierownicy a najlepiej kierę bo przedniego tunelu nie wyjmiesz a musisz jak chcesz wyjąć nagrzewnicę,wszystkie te bebechy do gołej blachy i odkręć kolumnę z tych dwóch śrób pod spodem na imbus i 13 klucz bo inaczej nie dasz rady tego wyjąć,jest równie gówniana robota jak głowice które też przerabiałem .
i po 5 latach eksploatacji i 12 tyś zł inwestycji dale jedzie i nawet nieżle :brawo:
tunel z podłokietnikiem też musisz zdemontować,pod tą pierwszą częścią plastików jest dopiero jazda tunel z nagrzewnicą i parownikiem przykręcony od strony komory silnika nakrętki 10,a jedna jest w tak h.....ym miejscy że 20 min zajęło odkręcenie :zielony:
_________________
xj 2,5td VM lift 2" 235/75/15 GG AT2 5lat eksploatacji
 
 
mcdziubek 


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 15:15   

A no dzięki. Dałem auto do Piotra - jak zobaczył to się przeżegnał. Ale przegrał zakład z Gryzlim - bo ja ze Sławkiem staraliśmy się zdjąć kiere ale nie dało rady a Piotrek mówi "Ja zdejmę sam" i przegrał Whisky która wczoraj wychlałem na moje imieniny. :lol: :lol: :lol:

Piotrek ma mechanika pracownika - ja się pytam - a to twój pracownik będzie to robił? a on mówi że jego pracownik jest od Kowalskich robót a takie inteligentne zadania to dla siebie zostawiam.
_________________
Jeep WG Lift Clayton 5"
Jeep XJ Lift 0" - Rusza Budowa
A potem Jeep M35A2
 
 
hecht 


Dołączył: 27 Lis 2010
Pochwał: 2
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 17:35   

mcdziubek napisał/a:
A no dzięki. Dałem auto do Piotra - jak zobaczył to się przeżegnał. Ale przegrał zakład z Gryzlim - bo ja ze Sławkiem staraliśmy się zdjąć kiere ale nie dało rady a Piotrek mówi "Ja zdejmę sam" i przegrał Whisky która wczoraj wychlałem na moje imieniny. :lol: :lol: :lol:

Piotrek ma mechanika pracownika - ja się pytam - a to twój pracownik będzie to robił? a on mówi że jego pracownik jest od Kowalskich robót a takie inteligentne zadania to dla siebie zostawiam.

do kiery musisz mieć sciągacz wiem bo to robiłem bez i później musiałem kupić u suchosza kolumnę :-(
_________________
xj 2,5td VM lift 2" 235/75/15 GG AT2 5lat eksploatacji

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
hecht 


Dołączył: 27 Lis 2010
Pochwał: 2
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 22:20   

mcdziubek napisał/a:
Korzystałem z dobrodziejstw uszczelniacza do chłodnic - efekt był krótkotrwały.

po tym szajsie wypłucz dobrze silnik,a po drugie to w głowicach są mikrokanały chłodzące i jak się pozatykają to głowice mogą się przegrzać,mnie jeszcze od wody zgniły takie stalowe króćce od wę :-( ży koło pompy wody i niestety korki bezpieczeństwa od głowic
_________________
xj 2,5td VM lift 2" 235/75/15 GG AT2 5lat eksploatacji

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
marchewa 

Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 219
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16 Listopad 2012, 11:26   

Czy ktoś może polecić jakąś alternatywę dla tej nagrzewnicy? Mam nadzieję, że parę lat wytrzyma.
http://www.usauta.pl/inde...73#.UKYToxfQzfh

Robi się trochę hardcorowo w kabinie....podobno zima idzie :hmm:
 
 
Dominik4x4 
VM Team


Dołączył: 26 Cze 2011
Pochwał: 41
Posty: 1992
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 16 Listopad 2012, 17:12   

Polecam takie Rozwiązanie



a chodniczki w ogrzewaniu chyba sie różnią te od 84-96 a 97-01 przecież nagrzewnice są całkiem inne :idea:
_________________

Only VM
XJ 2,5 'td 92 Limited --
WG 3,1'td 00 Laredo Zielony
K70 R1100R 95' szara eRka
Iż-49 350 "56" Czarne straszydło :)
309 GLD 1,9D 91'Red :)
Golf II 3D 1,6 CL 91" DupoWóz

XJ = Radość z Jazdy :)

Potrzebujesz Pomocy przy VM ? Dzwoń 509-808-089


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14