FAQ  | Szukaj  | Użytkownicy  | Grupy  | Rejestracja  | Zaloguj
Poprzedni temat «» Następny temat
2.1 TD dławi się i gaśnie przy niższych temperaturach
Autor Wiadomość
Majer2004 

Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 25
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 16 Czerwiec 2022, 08:54   

Oczywiście :-), grzeją elegancko choć 4 nagrzewa się nie równo ale koniec końców po chwili nagrzana jest cała. Może jutro powalczę z 2 i 3, choć ta 3 przy pompie to chyba graniczy z cudem bez rozbierania pompy.

Ps. jeśli zawór odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów to czemu działa dobrze na wolnych mimo że zawór jest odłączony ??? (chyba że reguluje wolne tylko przy odpaleniu)

A może reguluje obroty na biegu jałowym, ale można go usunąć i bieg jałowy ustawić po prostu ręcznie na nakrętkach widocznych przy mechanizmie od przepustnicy i tyle ......
_________________
Cherokee XJ 2.1 td - pierwsze 4x4 😃
  
 
 
Tetragamatron 
Dawid

Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 341
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16 Czerwiec 2022, 20:04   

podejrzewam ze reguluje je gdy jest zimny silnik

dokopałem sie do manuala w końcu

Rys. 3: Regulacja silnika TBI Idle Speed ​​Control (ISC) dzięki uprzejmości Chrysler Motors.

4) Podłącz złącze silnika ISC. Wyłącz zapłon na 10 sekund. Silnik ISC powinien być całkowicie wysunięty. Uruchom ponownie silnik. Prędkość silnika powinna chwilowo wynosić około 3500 obr./min i powrócić do prędkości biegu jałowego. Wyłącz zapłon i odłącz obrotomierz. Nałożyć uszczelniacz na gwinty śrub regulacyjnych. Zainstaluj filtr powietrza.

PRĘDKOŚĆ JAŁOWA (RPM)

Aplikacja

2,5 l TBI (wysunięty tłok ISC)

Krawężnik na biegu jałowym
3500

UWAGA: Trzymanie tłoka do wewnątrz może spowodować powstanie przerywanego kodu usterki w pamięci ECU. Aby wyczyścić pamięć ECU, wyłącz zapłon i odłącz ujemny przewód akumulatora na 10 sekund.

REGULACJA CZUJNIKA POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY (TPS)

UWAGA: W niektórych modelach może być konieczne wyjęcie korpusu przepustnicy z kolektora dolotowego, aby uzyskać dostęp do wiązki przewodów czujnika.

Automatyczna skrzynia

Znajdź kwadratowe złącze TPS. Zwróć uwagę na oznaczenie zacisku złącza
wybite z tyłu złącza. Włącz zapłon.

Podłącz woltomierz z tyłu wiązki przewodów

złącze. Podłącz ujemny przewód woltomierza do zacisku „D”, a dodatni przewód woltomierza do zacisku „A”, aby sprawdzić napięcie wejściowe. NIE odłączaj złącza TPS.

Przytrzymaj płytkę przepustnicy zamkniętą przed zatrzymaniem biegu jałowego i zanotuj
napięcie. Napięcie wejściowe powinno wynosić około 5 woltów. Odłączyć
przewód dodatni woltomierza i podłączyć do zacisku „B”, aby zmierzyć
napięcie wyjściowe .

Przy zamkniętej przepustnicy zmierzyć napięcie wyjściowe.
Napięcie wyjściowe powinno wynosić około 0,2 wolta. Jeśli napięcie wyjściowe
nie mieści się w specyfikacji, poluzuj śruby mocujące TPS.

Częściowo dokręć jedną śrubę mocującą. Obracaj TPS, aby
uzyskać prawidłowe napięcie wyjściowe. Dokręć śruby mocujące po
uzyskaniu prawidłowego napięcia.

nie wiem czy u ciebie jest TPS ( czujnik położenia przepustnicy ) wiec tez wkopiowałem

w skrócie cewka otwiera przepustnice do uzyskania 3500 obrotów przez kilka sekund po odpaleniu
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
  
 
 
 
Majer2004 

Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 25
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 18 Czerwiec 2022, 08:09   

Tetragamatron, szapo ba :D

Opis aż zbyt dokładny ;) , teraz rozumiem iż pełni to funkcje podniesienia obrotow podczas uruchamiania na kilka sekund, przez podanie 12v na cewke. Czyli zamiennie można wcisnąć pedał gazu i tyle.

Gra nie warta świeczki gdyż nie mogę takiego znaleźć. Trzeba go wymontować i tyle.


To w takim razie co jest regulowane przez element do którego podpięte są węże od obiegu chłodzenia? Ktoś mi napisał gdzieś że odpowiada to za zmianę kąta wtrysku..... ?

Tetragamatron, w którym manualu to wykopałeś?
_________________
Cherokee XJ 2.1 td - pierwsze 4x4 😃
 
 
Tetragamatron 
Dawid

Dołączył: 29 Cze 2020
Pochwał: 6
Posty: 341
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19 Czerwiec 2022, 10:38   

myślałem ze wstawiłem link. juz wrzucam :)
https://jeep-manual.ru/index.php?page=XJ-2
to o czym mówisz z węzami jest prawdopodobne i brzmi jak sterowanie przez temperaturę jakimś bimetalem
_________________
XJ limited 2.5 TD i kilka motocykli :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Odpowiedz do tematu

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,054 sekundy. Zapytań do SQL: 8